تبلیغات
تـــکوانـــدوکـــاران تـــکاب - سه ورزش برای درد کمر
تـــکوانـــدوکـــاران تـــکاب
PORYA JASHNANI
سلام به وبلاگم خوش آمدید دوستای عزیز لطفا " نظرات " یادتون نره.
سه ورزش برای درد کمر

سه ورزش مفید برای درمان درد کمر
با سلام خدمت همه عزیزان:با مقاله ای دیگر در زمینه پزشکی در خدمت شما هستیم.به شما توصیه میشود حتما این پست را تا پاین مطالعه فرمایید

کمر درد دارم، چه ورزش هایی می توانم انجام بدهم؟

به محض ایجاد درد در ناحیه پشت، به افراد حساسی که دچار این مشکل شده اند، توصیه می شود که تا حد ممکن فعالیت های فیزیکی داشته باشند و ورزش کنند. در واقع، بعد از بروز این درد هیچ چیز برای این بیماری بدتر از بی تحرکی نیست. هر چه پشت شما عضلانی تر شود، احتمال بروز درد کمتر می شود! اما باید دید که چه ورزش هایی توصیه می شود؟

عضلانی شدن پشت برای کم کردن احتمال درد لازم و ضروری است. با این وجود، دقت داشته باشید که برخی ورزش ها برای ناحیۀ پشت مفیدند، برخی دیگر چیزی جز عذاب و رنج با خود به همراه نخواهند داشت.


از چه ورزش هایی در صورت درد در ناحیۀ کمر باید اجتناب کرد؟

ورزش های سنگین و خشن که در آنها پیچ و تاب وجود دارد و این پیچ و تاب منجر به آسیب دیدگی می شوند، ممنوع هستند همچنین این ورزش ها برای افرادی که درد کمر دارند اکیداً قدغن است: جودو، کشتی، قایقرانی، کانو، کایاک، همۀ ورزش های راکت دار (تنیس، پینگ پنگ، بدمینتون، ...)، وزنه برداری، کار با هارتل، ترامپولین و غیره.

در ادامه به سه ورزش مفید برای درمان کمر درد اشاره میشود.لطفا به ادامه مطلب بروید

چه ورزش هایی برای کسانی که کمرشان حساس است، توصیه می شود؟

سه ورزش به طور ویژه توصیه می شوند: شنا، پیاده روی و دوچرخه سواری.

شنا بهترین ورزش برای کسانی است که در ناحیه کمر درد دارند. از سوی دیگر، شنا یک درمان کامل برای مشکلات پشت است. هنگامی که بدن در آب قرار دارد، در حالت بی وزنی است و از بسیاری از محدودیت هایش رها می شود. و ضمناً در آب میزان فشار و تراکم وزن بدن بر مهره ها کمتر است.

پیاده روی یک فعالیت فیزیکی بسیار خوب است. پیاده روی را به راحتی می توان انجام داد. چه مسیر کوتاه باشد، چه طولانی و چه سرعت پیاده روی متعادل باشد و چه زیاد، ستون مهره ها از این فعالیت بهره بسیار خواهد برد. چناچه بخواهید سرعت پیاده روی تان را افزایش دهید، بهتر است به جای برداشتن گام های بزرگ، تعداد گام هایتان را زیاد کنید. در واقع، هر چه گام هایتان بزرگ تر باشد، احتمال ایجاد پیچ و تاب در ستون مهره تان بیشتر می شود. اگر شما به یک گردش طولانی می روید ، گام های منظم بردارید. البته، کوله پشتی تان هم باید سبک باشد.

چرا دویدن توصیه نمی شود؟
در زمان دویدن، وزنی که بدن بر ستون مهره ها وارد می کند ده برابر می شود. به علاوه، موج های ضربه ای از پاها به سمت بدن بالا می روند. در نتیجه احتمال بروز درد در مهره ها افزایش می یابد. اگر واقعاً اصرار به این کار دارید، باید خیلی احتیاط کنید و از کفش های مناسبی که از شدت ضربه ها می کاهند، استفاده کنید.

و در پایان، دوچرخه سواری توصیه می شود؛ به شرطی که دوچرخه برای قد شما (ارتفاع پاها) مناسب باشد. در این صورت دوچرخه سواری هیچ گونه مشکلی برای شما خصوصاً برای ستون مهره هایتان ایجاد نمی کند.


در همۀ این موارد، بی شک باید با پزشک تان مشورت کنید زیرا او بهتر از هر کسی می تواند به شما مشورت دهد و بهترین تمرین ها را توصیه کند.




نوع مطلب :
برچسب ها :
لینک های مرتبط :

چهارشنبه 18 مرداد 1396 ساعت 11 و 41 دقیقه و 07 ثانیه
I'm really enjoying the design and layout of your blog.
It's a very easy on the eyes which makes it much more enjoyable for me to come here and visit more
often. Did you hire out a developer to create your
theme? Excellent work!
دوشنبه 16 مرداد 1396 ساعت 06 و 34 دقیقه و 51 ثانیه
Good site you've got here.. It's hard to find excellent writing like yours
these days. I honestly appreciate individuals
like you! Take care!!
شنبه 7 مرداد 1396 ساعت 00 و 43 دقیقه و 40 ثانیه
Hello! This is kind of off topic but I need some help from an established
blog. Is it very difficult to set up your own blog?
I'm not very techincal but I can figure things out pretty fast.
I'm thinking about creating my own but I'm not sure where to begin. Do you have
any tips or suggestions? Many thanks
پنجشنبه 28 اردیبهشت 1396 ساعت 13 و 29 دقیقه و 41 ثانیه
Wow, awesome blog layout! How long have you been blogging
for? you make blogging look easy. The overall look of your
website is excellent, as well as the content!
جمعه 1 اردیبهشت 1396 ساعت 04 و 08 دقیقه و 51 ثانیه
I like what you guys are usually up too.
Such clever work and coverage! Keep up the very good works guys I've added you guys to
our blogroll.
 
لبخندناراحتچشمک
نیشخندبغلسوال
قلبخجالتزبان
ماچتعجبعصبانی
عینکشیطانگریه
خندهقهقههخداحافظ
سبزقهرهورا
دستگلتفکر


درباره وبلاگ


سلام به وبلاگ من خوش آمدید من پوریاجشنانی هستم عضو تكواندوی شهرستان تكاب پنج سال به طور حرفه ای كارمی كنم ودارای كمربند دان دو تكواندو هستم. امید وارم كه لذت كافی راازاین وبلاگ برده باشد.

مدیر وبلاگ : پوریا جشنایی
نویسندگان
نظرسنجی
به نظر شما بهترین ورزش رزمی کدام است؟









آمار وبلاگ
  • کل بازدید :
  • بازدید امروز :
  • بازدید دیروز :
  • بازدید این ماه :
  • بازدید ماه قبل :
  • تعداد نویسندگان :
  • تعداد کل پست ها :
  • آخرین بازدید :
  • آخرین بروز رسانی :
فرم تماس
نام و نام خانوادگی
آدرس ایمیل
امکانات دیگر
Google

در این وبلاگ
در كل اینترنت

Online User moisrex.r98.ir
کلیه حقوق این وبلاگ برای تـــکوانـــدوکـــاران تـــکاب محفوظ است